Türkiye Cumhuriyeti

Los Angeles Başkonsolosluğu

Başkonsolosluk Duyurusu

San Francisco'da Gerçekleştirilecek Gezici Konsolosluk Hizmeti , 19.02.2013

T.C. LOS ANGELES BAŞKONSOLOSLUĞUNCA

SAN FRANCISCO’DA GERÇEKLEŞTİRİLECEK
GEZİCİ KONSOLOSLUK HİZMETİ

Yer:    Hilton Financial District, 750 Kearny Street, San Francisco, CA 94108
Washington Toplantı Salonu-İkinci Kat    Otel Telefon Santrali:+1 415-433-6600
Otelin bodrum katında Park Yeri mevcuttur.(Saatlik ücret $3, günlük ücret $7’dır. (Sadece Hafta sonları için)) 

Tarih: 16 Mart 2013, Cumartesi 10:00-18:00 / 17 Mart 2013, Pazar 09:00-17:00

Başkonsolosluğumuz tarafından görev bölgemizde “Gezici Konsolosluk Hizmeti” sunulması uygulamasına başlanmış olup, San Francisco ve civarında yaşayan vatandaşlarımıza  16-17 Mart 2013 tarihlerinde San Francisco’da bu hizmetin verilmesi öngörülmektedir.


“Gezici Konsolosluk” hizmetimizde randevu sistemi uygulanacaktır.  Online randevu sisteminin teknik olarak mümkün olmamasından dolayı, San Francisco’da gerçekleştirilecek “Gezici Konsolosluk Hizmeti”ne katılmak amacıyla randevu almak isteyen tüm vatandaşlarımızın consulate.losangeles@mfa.gov.tr e-mail adresine e-posta mesajı göndermesi gerekmektedir.  Gönderilen mesajlarda Konu/Subject bölümüne “Randevu talebi/Gezici Konsolosluk Hizmeti-San Francisco” yazılması ve yaptırılması istenen işlem/işlemler ile kişi sayısının mesajda belirtilmesi ve
en önemlisi işlemi yapılacak her bir müracaat sahibine ait nüfus cüzdanının (arkalı önlü) bir örneğinin pdf formatında ek olarak gönderilmesi beklenmektedir. Nüfus cüzdanı örneği gönderilmeyen başvurular nüfus bilgilerine ulaşılamayacağı için randevu sistemine dahil edilemeyecektir. Mesajlarınızın Başkonsolosluğumuz e-mail adresine geliş sırasına göre randevu verilecek olup, belirlenen saat dilimi e-posta ile bilahare adresinize bildirilecektir.   

Sözkonusu hizmet çerçevesinde, Başkonsolosluğumuz memurları işlem taleplerini ilgili evrak/belge ile birlikte San Francisco’da teslim alacak olup, işlemler Los Angeles’ta tamamlandıktan sonra, ilgili evrak/belge başvuru sahiplerine posta ile teslim edilecektir. İşlemlerin gerçekleştirilebilmesi için nüfus cüzdanı ve pasaportların aslı gerekmektedir. Bu itibarla, nüfus cüzdanınız ve pasaportunuz bir süre Başkonsolosluğumuzda bulundurulacaktır.

 

Müracaat edilebilecek konsolosluk işlemleri:

 

- Askerlik İşlemleri

- Vatandaşlık İşlemleri

- Nüfus İşlemleri

- Noter İşlemleri

- Pasaport İşlemleri

 

ÇOK ÖNEMLİ:

- Her türlü işlem için lütfen nüfus cüzdanlarınızın ve pasaportlarınızın asıllarını (eski tip veya yeni tip) yanınızda bulundurmayı unutmayınız. Ayrıca, evli vatandaşlarımızın evlilik cüzdanlarını, yurt dışında doğmuş vatandaşlarımızın yerel makamlardan alınmış doğum belgelerini (birth certificate) ve çifte vatandaşlarımızın vatandaşlık belgelerini (Naturalization form)  getirmeleri yapılacak işlemlere göre ayrıca önem arz etmektedir.  

 

Lütfen nüfus cüzdanlarınızda T.C. Kimlik numaralarınızın yer aldığından emin olunuz.  Aksi takdirde, Başkonsolosluğumuzla ivedilikle temas kurunuz.  T.C. Kimlik numaranız olmadan herhangi bir işlemi yaptırabilmeniz mümkün değildir.

 

- İşlemler için tahakkuk eden masraf ve ücretler, sadece nakit olarak ödenebilmektedir. İşlem harçlarının tümü, her mali yılda olduğu gibi, 2013 yılında da yeniden düzenlenmiştir. Konsolosluk işlemleri hakkında detaylı bilgi  http://www.konsolosluk.gov.tr adresinde mevcuttur.

 

- Pasaport işlemleri için vatandaşlarımızın,

http://www.epasaport.gov.tr/hakkinda/biyometrikfoto.aspx  adresinde belirtilen koşullarda çektirilmiş 2 adet biyometrik fotoğraflarını yanlarında getirmeleri önem arzetmektedir. (Beyaz fon ve  50 mm x 60 mm,  önemli detaylar  için  lütfen   yukarıda  verilen  adresi  ziyaret   ediniz.)

Diğer işlemlerde kullanılacak vesikalık fotoğrafların boyutu önemli değildir.  Yaptırmak istediğiniz her işlem için 2 fotoğraf getirmeniz gerekmektedir.

 

12 yaşından gün almış olan tüm vatandaşlarımızın şahsen e-pasaport başvurusu yapması gerekmekte olup,  18 yaşından küçük vatandaşlarımızın pasaport başvurusu yapabilmesi için anne ve babanın imzalı muvafakatı gerektiğinden başvuru sırasında her iki ebeveynin de bulunması önem arzetmektedir.

 

Konuyla ilgili sorularınızı consulate.losangeles@mfa.gov.tr e-posta adresine gönderebilirsiniz.

 

Saygıyla duyurulur.

 

11 Şubat 2013